Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Peter Kerr - WaarBenJij.nu Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Peter Kerr - WaarBenJij.nu

Nelson

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 April 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hoi allemaal.
Peter heeft weer internet weten te regelen, dus ook vandaag mogelijk een nieuw bericht te plaatsen vanuit Nelson.
Vanmorgen vroeg richting Blenheim, naar de Quiltersbarn. Wat een leuke verzameling winkeltjes. Niet alleen de quiltingbarn maar ook NZ kleding, wijnen, fudge (hmmmmm, zelfgemaakt....), sieraden, etc.
In de quiltersbarn nog 2 leuke stofjes met Maori-design gevonden. En weer leuke ideetjes opgedaan.
Verder op weg naar Nelson.
Behoorlijk grote plaats. Motel gevonden, even wat gedronken en toen wat rondgereden in de buurt.
Peter vond een uitgezette route/wandeling naar het middelste punt van Nieuw-Zeeland, 1 uur heen en terug. Nou, dat is interessant natuurlijk. Met goede zin op weg. Trevor ging ook mee, maar die moest toch op een gegeven moment afhaken. Helemaal geen schande als je bijna 83 jaar bent. Het was behoorlijk stijl en kronkelig. Peter en ik hebben het gehaald. Boven op de heuvel mooi uitzicht over Nelson en een monument.
Naar benee gaat nog steeds een stuk gemakkelijker.....
Daarna Nelson stad in, lekker gewandeld, koffie gedronken en gegeten in de pub. Het shoppen naar de dingen die we nog willen kopen is nog niet gelukt. Ik werd wel in het Nederlands aangesproken door een oudere mevrouw, die gelijk aan mijn accent hoorde waar ik vandaan kwam. Dat is al de 2e Nederlandse die hier al jaren woont, en die we zomaar bij toeval ontmoet hebben.
Nu lekker met de voetjes omhoog, kopje thee, stukje fudge, wat wil een mens nog meer....
Misschien tot morgen, en anders zeker tot donderdag.
Lieve groeten uit kiwiland.

  • 02 April 2013 - 12:58

    Liesbeth Bal:

    Hoi Carla,
    Weer even je reisverslag bijgelezen.
    Mooie foto's ook, prachtig met die zeehondjes (mijn lievelingsdieren).
    Ben ook jaloers dat jij in je hempie buiten kan zitten, hier lopen we nog met de winterjas. Het blijft maar koud en winderig hier.
    Nou geniet er nog maar even van......
    Groetjes Liesbeth

  • 02 April 2013 - 13:43

    Trudie:

    Hallo Kiwi's,

    Nog steeds volop aan het genieten. Het is bijna niet te geloven dat daar zo een einde aan komt. Je kan daar maanden rondreizen wil je al het moois ontdekken van dit geweldige land. Ik herkende jouw beschrijving Carla van Picton omdat we daar ook aangekomen zijn bij onze trip in 2000. We hebben daar langs de TasmanBay een wandeltocht gemaakt, ik meen in het AbelTasman natuurpark. Je werd met een bootje verderop ergens aan wal gezet en kon dan terug wandelen langs de kustlijn. Er moeten daar ook nog foto´s van zijn. Misschien kun je de volgende keer wat langer gaan als je voor de volgende bruiloft gaat. Veel vakantiedagen sparen. We genieten hier van jullie vakantieverhalen en zonnige foto´s. Hier schijnt wel de zon maar het is nog steeds gurig koud. De paasdagen zijn omgevlogen mede ook omdat ik moest werken. Het is dan leuk om alle brunchverhalen van de clienten te horen en hun glunderende gezichten daarbij te zien.Jij hebt straks ook mooie verhalen voor je clienten die zullen vast benieuwd zijn hoe je het hebt gehad. Even nog niet aan werken denken, geniet nog even van de vrijheid, wandelen, het samenzijn met familie, lekker buiten vertoeven, specifieke Nieuw/Zeelandse dingetjes kopen, lijkt me inderdaad moeilijk om daar een keuze in te maken. Leuk Carla dat je daar ook aan het quilten bent, je bent en blijft nog steeds fanatiek daarin.
    Ik ga weer aan de slag, thuis wat rommelen en vanavond heb ik een late dienst.
    Als ik hier niet meer ben dan wens ik jullie alvast een voorspoedige terug reis toe. Deze keer met een rugzak vol mooie herinneringen.

    Liefs Ad en Trudie.

Tags: Blenheim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Peter

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 8497

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 16 September 2014

Bruiloft in St Davids Church Cannington

16 Maart 2013 - 06 April 2013

Bruiloft in Christchurch.

Landen bezocht: